FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej vilken info skall man ha med när man hör av sig till tex ett företag o fråga om de är intresserade av en domän.
Läser ofta här på forumet, " Hör av dig till dem o fråga ifall de är intresserade" statistik, pris, vad som varit på siten innan etc Eller bara "Hej jag säljer ....... Com" first Impression :=) Thanx :huh: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom jag inte alls stöttar vad jag förmodar det här handlar om så tänker jag inte ge något mer råd än att säga att dina mail markant ökar ond tro-risken.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lol.
No trademark intrång. Om det är d du menar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det behövs ingen mer info än att du skickar ett mail där du säger att du äger domän.tld och att du tror att den skulle passa företaget. Eventuellt kan du ge ett förslag på pris och statistik för domänen.
Tänk på att om du registrerat domänen endast för att sälja den till företaget i fråga så är det ond tro. Då kommer du att förlora domänen om företaget gör anspråk på den. Att du har erbjudit domän till försäljning kan vara till din nackdel om det rör sig om ett gränsfall. Ett exempel kan vara om du äger företagetsnamn.com och försöker sälja den till företaget som äger företagetsnamn.se. Edit: Bara därför att domänen inte utgör ett varumärke så är du inte per automatik friskriven från ond tro. Detsamma gäller för ett omvänt scenario. Det kan vara god tro även om domännamnet innehåller ett varumärke. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|