FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Undrar om någon har lite förslag och tankar kring vad jag ska göra med min webbplats www.kommun.se samt 290 subdomäner ex.vis www.flen.kommun.se Skulle behöva lite inkomsttips, tack. På senaste året har den ökat från 3000 till 30 000 besökare/per månad. Varav 27 000 unika. Toppar av besök sker måndag till torsdag, främst under kontorstid (1300 besök/dag), med nedre vändpunkt lördagen (500 besök). 3 sidor i snitt per besök. Jag köper smhi flasch för att ge lokal igenkänning, renomé och väder. Borde nog betona subdomänerna bättre. Vi pratar välfärdtjänster som skola, vård, bibliotek, simhall mm. Tanken är att hjälpa hitta myndigheter, men framför allt vara på kommun marknaden för medborgare och företag genom de passande subdomänerna. Bibliotek, skola, förskola, jobb söks ofta på sidan, samt att de väljer kommunfliken, för att eventuellt förstå bättre eller nå mer förvaltningstjänster såsom sociala, överförmyndare mm. Eventuella konkurrenter kan vara kommuninfo.se som funnits länge och riktar in sig på företagsmarknaden gentemot kommuner med listor och annonser. Fast det finns ju så många nischer och vinklar man kan välja, så jag behöver hjälp att folkusera på fina intäkter. Jag hörde att ett minimalt underhåll, är ofta önskvärt på en bra site. Vilket denna är idag. Så jag funderar på skaffa produkter som går i samma riktning, då jag har heltidsjobb vid sidan. Listor, visakortköp av digitala produkter funderar jag på. Samt engagera telemarketing på annonser eller andra produkter såsom mässa på internet, finns det ju en del... Tacksam för era framåttänkande skänkta tankar. Tack! Tony |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|