FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Måste berätta en liten sann historia som jag var med om i dagarna ang e-handel... I onsdags (igår) runt kl 18 slipade jag bort spackel från en vägg, när jag är klar med detta ska jag dammsuga upp resterna. Tar fram dammsugaren och kommer på att jag inte har någon dammsugarpåse i, då denna blev full förra veckan och att jag inte satte i en ny då dessa var slut. Börjar fundera på var jag kan köpa nya påsar i närheten men kommer inte på någon men kommer att tänka på att detta måste man ju kunna köpa på nätet. Slår in dammsugarpåsar på google och första träffen är dammsugarpåsar.nu och genast känner jag igen adressen från reklam i tunnelbanan :-) Går in på siten och följer beställningsguiden genom att bara ange vilken modell jag har på dammsugare och anger hur många påsar jag vill ha. Anger min adress och idag när jag kommer hem, vad ligger då innanför dörren, jo, mina dammsugarpåsar! Har aldrig blivit så imponerad av en e-handelsbutik som jag blev nu. Grymt enkelt och smidigt att beställa och leveransen tog ca 18 timmar! Fler e-butiker borde lära sig av detta mästerverk :-) För dig som inte har besök siten, gör det och lär :-) /Robert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kom det i brev då eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det som var mest intressant var att du använde dig av Google trots all reklam i olika medier.
Frågan är då vilken reklam som var mest kostnadseffektiv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Intressant fråga. Jag skulle nog inte döma ut tunnelbanereklamen i detta fallet. Varumärkesbyggnad är otroligt viktigt. Hur ofta går man inte till affären för att köpa "tvättmedel", och när man väl står vid tvättmedelshyllan så tar man Via för att det är den man känner igen bäst?
Samma sak när man hittar en site på Google. Man känner igen namnet, och då blir man mer benägen att köpa. Fast nu antar jag att jag är off-topic... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag handlar själv 99% av all min elektronik och liknande på nätet...
Köpte tex en torktummlare förra veckan, anlände dagen efter och fick till och med den ända in i hallen... Det enda jag väntar på nu är när jag på allvar kan börja handla mat på nätet.... även utanför sthlm.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Trevligt när det utdelas beröm. Tyvärr är det ju mycket vanligare att folk bara orkar öppna mun när de vill framföra något negativt.
Man kanske skulle prova på www.dammsugarpåsar.nu... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Yes.
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och nu syns en banner för dem längst ner på sidan
![]() jag har också använt tjänsten och tyckte att det fungerade fint! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Grattis till allt gick så bra!
![]() En av dom kritiska uppgifter för e-handel i mina ögon är just leveranstiden. Kommer det snabbt så upplever man oftast en känsla för företaget. För när man köper på nätet vill man inte vänta. Jag köper mina datordelar på Dustin och Komplett och deras leverans är också oftast under 24 timmar men däremot har jag dålig erfarenhet för caliroots.se där leveranstiden kan ta upp till 3 veckor. Sista jag beställde därifrån så tog det så lång tid så jag gick förbi butiken och frågande var mitt paket var. Dom sa att dom hade mycket att göra.. Men va fan tänkte jag.. Om det går så bra och leveranserna blir så kraftigt försenad - kan man inte då ta in fler personer. Sista gången jag beställde därifrån. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är smidigt att ha produkter som man kan skicka som brev. Värre med lite större saker... Men Damsugarpåsar och InkClub gör det otroligt bra... Undra vad deras nästa butik som de ska sätta upp blir.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|