FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja... det låter nästan som ett aprilskämt, men Google har nu aktiverat en röstningsfunktion i sökresultaten för Google.com som testats under några månader. Hur stor vikt som läggs vid rösterna är ju såklart inte känt, men gissningsvis innebär det här stora förändringar för alla som arbetar med SEO eller är beroende av positioner i Google.
Demo-video: http://www.youtube.com/watch?v=t8Pl1H0dIXE...w.google.com/ig Produkten kallas SearchWiki, och användare kan rösta upp och ned på resultat samt kommentera. Jag tror att man behöver vara inloggad med ett Googlekonto för att se interfacet, och det syns inte på svenska Google - än. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror nog inte att detta har någon stor påverkan på sökresultatet på Google utan detta gäller endast "konto baserat" sökning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som dom säger så påverkar det inte andras sökresultat utan endast det man själv får upp när man är inloggad på sitt google-konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, i videon så säger de att det inte påverkar andras sökresultat. Men när den här funktionen börjar användas så ger det väldigt mycket värdefull data till Google, som jag har ytterst svårt att tro att de inte kommer att lägga in i sin vanliga algoritm på något sätt. Jag tror snarare att det är en PR-taktik att lansera detta med betoning på att det gäller per konto, för att sedan diskret börja använda datan om något år. Ex. kan man ju redan nu också se andra användares kommentarer för en viss sökning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inom ditt Google-account som dina kommentarer och ranking på olika sidor sparas. Inte externt, alltså utanför ditt konto. Det finns dock en knapp du kan trycka på för att se andras listor så jag tycker helt enkelt det du skrev (MMC) var lite fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om 1000 pers tar bort en sida på en sökning och 1000 plussar upp en sida.... så borde ju googel använda den informationen....Sedan får dom väll söka efter fuskare som med allt annat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Inte nu kanske, men i framtiden kommer det definitivt påverka. I början samlar de in data och analyserar allt innan de kan göra några ändringar och agera utifrån den data de får in. De har kollat och förhandlat med Digg hur länge som helst utan att köpa upp dem. Troligtvis bara för att få insyn i tekniken. Google tänker hela tiden långsiktigt. Precis som när de introducerade "nofollow" var det enligt Google för att stoppa spamkommentarer och inte ge länkjuice via bloggar. Men nu skall nofollow användas i stort sett överallt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||