FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag sitter med ett stort problem till.
Har en sidan där jag laddar upp och beskär en bild, problemet är att den hela tiden hämtar en bild från cachen som jag har raderat. Dety funkar när man trycker på uppdatera kanppen, men inte automatisk. Jag har lästa alla tipsen på http://www.htmlgoodies.com/beyond/nocache.html och följt dom men inget hjälper. Så här ser ASP koden ut som jag lagt till på sidan <% Response.CacheControl = "must-revalidate, no-store" Response.CacheControl = "no-cache" Response.AddHeader "Pragma", "no-cache" Response.Expires = -1 Response.ExpiresAbsolute = Now() - 1 %> Och det här är meta taggarna <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1"> Snälla hjälp mig ja håller på att bli galen!!! Det verkar funka med Mozilla men inte med IE6 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder
Kod:
Response.Expires = 60 Response.Expiresabsolute = Now() - 2 Response.AddHeader "pragma","no-cache" Response.AddHeader "cache-control","private" Response.CacheControl = "no-cache" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det du skriver för själva sidan gäller inte bilderna i sig tror jag. Varje "objekt" måste cachen sättas på.
Det görs troligen via nån serverinställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det går inte att fuska sig runt det genom att t.ex. byta namn på bilden varje gång? Om än tillfälligt. Bara en idé...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Bildnamnet är cachat av läsaren, ändra bildsökvägen så fungerar det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett fulsätt är att lägga till ?(slumpat tal) efter bildnamnet, ex. bild.jpg?35412345
Talet slumpas då olika för varje visning och webläsaren hämtar bilden från servern. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl inte fult... det är det bästa!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|