FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Min site Gåvokort dot com strular lite i IE. Jag har suttit på min mac och kodat den men när jag tittar på den i IE så funkar inte margin-top som de ska. Menyn uppe är inte så långt ner som den skall vara samt "spaken" på "utvalda leverantörer" ligger i överkant ovanpå mina thumbnails men den ska ligga precis underrutan. Om ni har både FF och IE så får ni gärna ta er en titt i båda och försöka hjälpa mig hitta felet ![]() MVH Billy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Se till att IE kör i standard-mode med en strikt dtd.
Kontrollera också att det inte är padding eller någon ärvd marginal. Har du kontrollerat i IE6 så är risken att det strular betydligt högre än i IE7. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
slängde in #margin-top: 178px; & _margin-top: 178px; i koden och nu verkar de funka
![]() MVH Billy EDIT: Jag var nog för snabb , nu blir headerbilder felplacerad istället.. Om någon lyckas fixa fram en lösning vore jag väldigt tacksam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta till hack bör man bara göra i nödfall… Det är antingen något annat som strular, det vore kanske på plats att du även ger en länk så att man kan titta på sidan.
Är du för övrigt säker på att du förstår hur box-modellen (w3c:s och IE:s) fungerar med kollapsande marginaler osv.? Om inte annat så kan det löna sig att lägga ner lite tid på att lära sig hur det verkligen fungerar (sök på collapsing margins, IE box model, css box model, hasLayout, IE Layout, IE layout & collapsing margins, strict DTDs, quirks mode, standard mode, …). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ska läsa på om collapsing margins. Tack så mkt ![]() MVH Billy |
||