Kom ihåg mig?

extrasida.se skum?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-31, 05:10 #1
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
chris77 chris77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Hej på er!

Jag råkade surfa in på en "dinstudio.se" liknande sida. Nämligen "extrasida.se". Min första tanke är "det här verkar skumt". Det är baserat på texten "500 MB" och "200 kr/år"...INKL MOMS!

Det innebär att det här företaget har en intäkt på 160 kr (som BÄST) /år/kund. Tecknar men ett 24 års avtal får de in 136 kr/kund/år.

Vilket innebär att han har drygt 14 kr/kund/månad som intäkt FÖRE SKATT! 14 KR!!!! Hur fungerar egentligen den affärsidén? Jag menar han utlovar 500 Mb´s utrymme. Vilket hotell kränger 500 Mb´s utrymme för mindre än 14 kr i månaden (om man ponerar att han ska ha någon vinst överhuvudtaget)? Amerikanska hotellen kanske...nä, det klarar inte ens dom! Men han verkar driva sin webb från binero.se. Tittar man på deras normala hotellpriser så ser man att det är något som inte stämmer. Äger han binero.se? Är det så han kan hålla såna priser?

Men vad händer om han får en kundstock på låt oss säga 1000 kunder och alla skickar åtminstone 1 gång/år ett mail som han måste besvara? Om man ponerar att han tar 10 minuter på sig att besvara ett mail i snitt. Skulle han behöva jobba en hel arbetsmånad för att besvara alla mail.

Tankar om detta? Någon som känner till det här? Kanske extrasida.se (jag vet vad han heter, men hänger inte ut honom) ägare finns här och kan förklara affärsidén? Varför? För att jag har fått ett par förfrågningar om sidan är seriös (som har tänk köpa konton där)...och jag vet inte riktigt vad jag ska svara.
chris77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017