FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har byggt ett script (PHP) som använder sig av include() på diverse ställen.
Till exempel har jag en index.php fil som laddar in en match.php fil genom include('include/match.php'); match.php ligger som sagt i include/ och inkluderar i sin tur newsblogg.php som ligger i samma mapp, alltså include/newsblogg.php Nu till min fråga. På mitt ena webhotell måste jag includera den sistnämnda filen include/newsblogg.php genom att skriva include('include/newblogg.php');, alltså verkar det som att den utgår från index.php. På ett annat webbhotell måste jag dock skriva include('newsblogg.php');, och ja, då verkar den tolka det hela från match.php. match.php och newsblobb.php ligger ju båda i mappen include/ så det sissta är ju egentligen mest logist, eftersom newsblogg.php inkluderas från match.php som ligger i samma mapp. Men varför är det olika? Och finns det något sätt man kan få båda hotellen att bete sig lika på? Har testat lite med ini_set('include_path'.... dock utan att lyckas. Tips, råd, klargörning? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|