FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej tänkte kolla om någon har lust att hjälpa en nybörjare lite på vägen med att installera en databas skicka ett pm om du har lust.
MVH/Mathias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
När jag försöker importera databasen i phpmyadmin får jag detta medelande
Fel Det är möjligt att du har hittat en bugg i SQL-analysatorn. Var god granska din fråga noga och kontrollera att citationstecknen är korrekta och matchar varandra. En annan möjlig felorsak kan vara att du överför en fil med binärkod som inte ligger inom citationstecken. Du kan även testa din fråga i MySQL:s kommandoradsgränssnitt. Felmeddelandet från MySQL-servern nedan, om det finns något, kan också hjälpa dig att analysera problemet. Om du fortfarande har problem eller om SQL-analysatorn misslyckas när kommandoradsgränssnittet lyckas, var vänlig reducera din inmatning av SQL-frågor till den enda fråga som orsakar problem och skicka en buggrapport med datastycket i URKLIPP-sektionen nedan: ----START URKLIPP---- eNrtjsFOwkAQhqcilz1o4gs4B47tprsFAuupwQaabGnpVkw4mI CF2KRibYHoE5gYH9cHcIsXPekD dJKZfzL/ZObz4jiMBY4YjjhKbyqwiz0cdgdEJXoOhKi5Hnb8VGD1nBfLsl qXNM9WtHgokDHGHeS2 PbBsbjEHmSNsJpzeAvP14xA7JHhVM6mPUkY5t6rdcpsuy5TcqB hDZaI79qaJiXNP/7rNthiEC19K F3vUJlHgCuSUMdon0SSql8xQCe1x2keZbfcvRLrTsQY7WPvdxt LM9a/EjTyAFnzAmQH/iBN4a3++ F0Fb98YxW798E+4ATuHicnUepEYAGdxDCU9Q6dzADhAUzEAeda 2dw7F+R+z617Xij3tXDWAD2AD+ AfgFq+GRlg== ----SLUT URKLIPP---- ----START RÅTEXT---- ERROR: C1 C2 LEN: 4 5 948 STR: � SVN: $Id: sqlparser.lib.php 11123 2008-02-13 13:01:35Z lem9 $ MySQL: 4.1.22-standard USR OS, AGENT, VER: Win MOZILLA 5.0 PMA: 2.11.6 PHP VER,OS: 5.2.6 Linux LANG: sv-utf-8 SQL: TAPE������������������������������������������ ��pM��������������������,�^���bMdM�i�c�r �o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������;TAPE������������������������������� �������������pM��������������������,�^��� bMdM�i�c�r�o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������;TAPE������������������������������� �������������pM��������������������,�^��� bMdM�i�c�r�o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������;TAPE������������������������������� �������������pM��������������������,�^��� bMdM�i�c�r�o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������;TAPE������������������������������� �������������pM��������������������,�^��� bMdM�i�c�r�o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������;TAPE������������������������������� �������������pM��������������������,�^��� bMdM�i�c�r�o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������; ----SLUT RÅTEXT---- SQL-fråga: TAPE������������������������������������������ ��pM��������������������,�^���bMdM�i�c�r �o�s�o�f�t� �S�Q�L� �S�e�r�v�e�r�������RAID���� �����������; MySQL sa: Dokumentation #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'TAPE' at line 1 Jag kanske gör helt fel har aldrig jobbat med detta för |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ptja, din SQL-sats syns ju inte specielt bra här på forumet så jag antar att du har ett riktigt konstigt charset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej har kommit en lite längre nu när jag ska ladda upp databasen får jag detta meddelande
SQL-fråga: -- -- Create schema annonsering -- CREATE DATABASE IF NOT EXISTS annonsering; MySQL sa: Dokumentation #1044 - Access denied for user 'gbgannon'@'localhost' to database 'annonsering' |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|