FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Jag har precis pillat klart med en sida, för första gången i CSS, men det är fortfarande en sak som stör mig. Jag vill få en container att sträcka sig till "resten" av webläsarens höjd automatiskt. Har testat lite olika varianter men aldrig fått det att fungera (kolla på viriol.se, den vita containern som kallas för "kontenta"). Fick den att sträcka sig ännu längre en gång (med height: 100% och min-height: 100%, blev tvungen att scrolla) och då hängde inte conainern "menynere" med ner. Några förslag?
Tack! Edit: Vill alltså att det skall se ut så här: fotbollpatv.nu/2.jpg istället för så här: fotbollpatv.nu/1.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det enkla svaret är att det går inte.
Men du kan göra något som ser hyggligt ut med hjälp av en bakgrundsbild som repeterar neråt och som har ett vitt fält i mitten, lagom där din container ska vara. Lägg en header där uppe och en footer därnere så är det klart sen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dock! Om vi sätter en storlek på bodyn, så bör det fungera! ![]() Lite CSS: Kod:
<style> html, body { margin: 0; padding: 0; } html, body { height: 100%; } .procent100 { height: 100%; width: 50%; background-color:#999999; margin: 0px auto 0px; text-align: center; } </style> Kod:
<div class="procent100">100% height</div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolla css:en för den här sidan: http://www.xs4all.nl/~peterned/examples/csslayout1.html
Borde lösa ditt problem.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Pixelstorm: det där borde ju fungera, men när jag lägger in CSS-koden på min sida så blir det hel-knäppt. Dels så får man scrolla jättelångt innan man kommer till botten och dels så slutar en av mina sidor att fungera helt (designen förstörs). Jag har säkert byggt hela min layout fel från början... :/
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|