FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
jag behöver avlastning i arbetet som webbutvecklare, men känner inte direkt att betala mer än hälften av timpenningen till en svensk när samma tjänst finns i baltikum för en tredjedel av priset. Är det någon som har några konkreta kontakter i t.ex. Estland. Fick en "offert" på 150 USD för ett "psd2html"-jobb på 5 sidor men man vet ju inte vad kvaliteten är, så därför undrar jag om någon har bevisat bra kontakter på det här området. // Kalliban |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolla guru.com eller elance.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag outsourcar en del jobb inom framförallt grafik och just psd -> html.
Jag letar alltid nya kontakter via just elance, getacoder osv. När jag hittat en bra grafiker eller liknande så håller jag på den stenhårt. Jag vill ju han/hon ska jobba för mig och inte få en massa andra erbjudanden från välbetalande svenskar som höjer mitt timpris jag betalar. Kanske andra är snällare än mig, vill bara påpeka att får du en kontakt från någon är det troligt detta inte är faktiska grafikern utan ett säljande mellanled (naturligtvis finns den risken också med elance, kräv alltid direktkontakt med utvecklaren eller grafikern via IM). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag kan hjälpa med .NET php programming i att outsourca projekt till Ukraina. Just grafik har jag aldrig gjord innan men om ni har någon konkrekt jobb så kan vi prova.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fy så hemskt att göra oss stackars svenska grafiker jobblösa :P
Jag är alltid lite "feg" när det gäller att ta hjälp av folk i utlandet, men då har jag mest skräckhistorier om programmerare som försvinner eller lurar till sig pengar... Hur är det med andra delar av världen? Jag vet att indien har en del brillianta grafiker, fast deras löner är väl mer eller mindre ikapp oss snart? I USA kan du också hitta duktiga grafiker som gör jobb för kaffepengar om du har tur. Många försvinner dock efter ett tag har jag märkt... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|