FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Letar efter något bra gratis alternativ till en föreningsida. Ett cms som ska vara lätt att uppdatera, skriva nya nyheter/sidor i. Helst asp.net, går bra med php med. Lätt att anpass design till. Användarvänligt, multi användare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har precis instalerat CMS Made Simple. Lite tidigt men jag tror jag kan rekomendera det!
Ett annat som jag andvänt är world presssom jag gillar.. är helt sjukt lätt att designa om. Men det är inte så bra om man ska gör amer krävande sidor men till en sida med "lite" information så är det grymmt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
<standardsvar>Om php/mysql är spåret så kan du testa massor själv på http://opensourcecms.com/</standardsvar>
<bonussvar>om du vill köra asp.net så är väl dotnetnuke det du ska titta på</bonussvar> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Laget.se
Sportnik.se Teamweb.se Proteamonline.se Lagsidan.se Har kanske nått du gillar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns massor! Drupal använder jag personligen själv till ett projekt. Finns väl inte så mycket gratis kod till ASP som till PHP
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skilj på ASP och ASP.NET Tack. Förstår inte varför folk envisas med att köra klassisk ASP längre, det slutades ju utvecklas år 2000?
För ASP.NET har du www.dotnetnuke.com , umbraco.org och www.rainbowportal.net för att nämna några gratis cms'er. Jag kör själv mycket dotnetnuke, det kräver dock MS SQL också, vilket ofta är tilläggstjänst på webbhotellen i Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nyligen upptäckt BlogEngine.NET, efter ha sökt en liknande produkt i måna månader.
http://dotnetblogengine.net/Default.aspx Även om den default-installationen kör XML-filer som databas så kan man också köra MySQL eller MSSQL. Vill du ha det enkelt kan du fortsätta köra med XML-filer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det för skillnad på den och Wordpress?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
BlogEngine.NET = ASP.NET och XML/MySQL/MSSQL. |