FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis betällt en Linksys WRT54GL och läst lite om den och har förstått att det är en rätt stabil router.
Hoppas inte jag gjort ett nerköp ![]() Men nu skulle jag vilja veta av er som testat lite olika firmware till vilken man skall välja vill ha ganska enkelt gränssnitt men ändå ha tillgång till det mesta. En grej jag tycker är rätt viktigt i en router är att kunna fjärrstyra den för att enkelt kunna göra inst. vart jag än är och så vill jag kunna låsa en mac adress till en speciell ip adress (i dhcp:n så man slipper ställa in skit i nic) så att jag vet exekt vilken ip mina burkar får och jag vill gärna kunna välja vilken ip dom skall ha oxå. Kommer nog med mer punkter efter jag postat. Så rekomendera gärna olika firmware och vilka för/nackdelar dom har. M.V.H. Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
DD-WRT (www.dd-wrt.com) kan göra det du vill.
Den inbyggda firmwaren kan inte låsa ip i dhcp (openwrt). DD-WRT, versionen som ligger i Beta just nu är riktigt nice ![]() Kan inte se några direkta nackdelar idag. Rekommenderar att du läser deras Wiki innan du gör något med firmwaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
den har det jag behöver iaf ??
Vad tycker du/ni om router för övrigt har sett på nätet en del som vart jätte nöjda pga. stabiliteten. M.V.H. Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Har väl startat om den dom fåtal gångerna jag uppdaterat firmwaren, bytat plats på den osv. sådana där onödiga stopp som egentligen inte beror något på mjukvaran.
Stabil tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har två. En av dem dog några veckor efter inköpet men det var inga problem att få en ny och Linksys-killen jag pratade med var vettig.
Kör dock default firmware. Körde dd-wrt förut men den versionen jag körde var inte helt stabil. Det var dock länge sen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
så det är en rätt stabil router då?
jag har nu en speedtouch 780wl och så fort jag skall in på några cs servrar eller kör en del torrent så startar den om sån tur är går detta i vågor så nu har den funkat i ca tre dagar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
spyvingen: Torrents, CS, WoW, mfl är inga problem med WRTn. 0.01 i load låg den när jag drog några torrents igår...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
ärligt att höra jonas.
Nu när jag ändå har lite kunigt folk på tråden skulle jag vilja veta om det lönar sej något att ha en gb switch efter routern för att få upp lite hastighet mellan burkarna elle går all trafik genom routerns 10/100 switch iaf. så att den faktiska hastigheten blir 100 mbit mellan burkarna iaf. har nu 4 burkar varav tre har gbit kort i sej och en gbitswitch skulle dom burkarna då kominucera med 100 eller 1000 mbit då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
ingen som har svar på den sista frågan
trodde det skulle va en rätt lätt fråga ![]() |
||