FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Man har tagit fram en prototyp för skatteverkets nya webbplats och personligen tycker jag att den än så länge ser bra ut. Vad tycker ni?
Skatteverket
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den validerar inte enligt XHTML 1.0 Transitional. Fy skäms.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
På sidan står det såhär: "Prototyperna är utvecklade med ambitionen att följa webbstandarder men vi har inte fokuserat på detta eftersom det är en prototyp. Några saker fungerar inte som det ska i Firefox som bland annat brödsmulan." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skitful enligt mig, ser ut som en myndighetssida :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Validering är något man måste jobba med från dag 1. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Som tidigare redan påpekat så står det ju faktiskt "...är utvecklade med ambitionen att följa webbstandarder". Jag betonar "är".
Jag kikade lite snabbt på valideringen och det ser inte alls så farligt ut som någon får det att låta som. Utvecklarna är garanterat medvetna om läget och vid tillfälle tar det säkerligen mindre än en dag att få sajten att validera till 100%. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte perfekt men det är en förbättring och det var väl poängen så man får väl säga att dom har lyckats ganska bra. Att det är en myndighetssida som ser ut som en myndighetssida är väl en följd av att det är en myndighetssida. Som ska se ut som en myndighetssida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Hela sidan skriker web 2.0 klyscha. Bra jobbat där, sen tycker jag inte ens det ser vidare bra ut, men men.. bara en prototyp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grått och trist och med en fet bred header som gör att en endast en tredjedel av min bildskärm upptas av någon typ av vettig text.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gör nånting nytt och inspirerande istället jag vill inte att mina skattepengar slösas på nånting grått och trist även om det är en myndighetssida.
Det ska vara NEON grönt skrik ROSA och GULT ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|