FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
HEj!
Jag har slitit mitt hår i flera dagar med följande sats och kan inte komma på varför jag får ett felmeddelande vid uppdatering. Feltyp: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10) [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Felaktigt COUNT-fält eller syntaxfel /bilvard/insert.asp, line 10 Scriptet. <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%> <!--#include file="Connections/BILVARD.asp" --> <% set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") Recordset1.ActiveConnection = MM_BILVARD_STRING Recordset1.Source = "SELECT * FROM vardschema WHERE VARDSCHEMA_ID=" & Request.Querystring("SCHEMA_ID") & " " Recordset1.CursorType = 0 Recordset1.CursorLocation = 2 Recordset1.LockType = 3 Recordset1.Open() Recordset1_numRows = 0 Recordset1("VECKA_ID")=Request.Form("VECKAID") Recordset1("KLAR")=Request.Form("KLAR") Recordset1("KLAR_PERS_ID")=Request.Form("PERSON_ID ") Recordset1.Update Recordset1.Close redir = "default.asp?vecka=" & Request.Querystring("VECKA") Response.Redirect(redir) %> Hoppas någon har nån lösning. /Daniel Blixt, SKövde |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|