FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inte kunnat kolla på video på flera månader av någon konstig anledning.
Varken från disken eller streamad, vilket kan vara irriterande då många siter kan ha ett videoklipp som spelas automatiskt någonstans på sidan när man besöker den och vips, datorn blir seg. blir direkt 100% CPU anv. i aktivitetshanteraren. Flash fungerar bra, typ youtube m.m. men avi, mpeg etc etc.. knas direkt. Har inget med brandvägg att göra iaf. har testat dom flesta spelarna likaså, WMP, VLC m.m. ljudspår funkar som dom skall (yay!) dock. Dags för en formatering snart ändå, men undrar vad det kan bero på. Någon som vart med om samma problem förut? Är det så simpelt att det är codecsen som jävlas? som jag inte har fifflat med eller ändrat på alls.. Tacksam för förslag & idéer hur som helst ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kört ett par vändor med Ccleaner samt bytt ut alla codecs.. problem kvarstår.
Vill helst inte formatera då jag har sjukt mycket egengjord musik på disken . . . och självklart en paj DVD brännare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har ingen direkt lösning till dig tyvärr men lite tankar.
Finns ett känt problem i XP som jag dock inte hört om på länge nu (fixat i SP?). Den visar sig genom att använda 100% cpu när du förhandsgranskar en video. Förhandsgranskningen går igång t.ex. när du är i en mapp där det finns videos. Har även för mig att det är explorer som går i taket då, vilken applikation är det som bråkar med dig? Kommer inte ihåg precis då det var länge sedan senast jag stötte på det men jag brukade stänga av förhandsgranskning i registret, men det låter inte helt som ditt problem dock =/ Min andra tanke är direkt att det skulle vara dåliga codecs. Formatering är annars alltid nyttigt =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En systemåterställning kanske? så slipper du backa upp och hålla på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har tagit bort alla codecsen och ersatt med färska från Microsoft.
Har inte SP1 eller 2 installerat. (i know) Det lustiga är att det fungerade klockrent i ungefär 4-6 månader, sedan från ingenstans så gick det bara inte att titta längre, oavsett spelare och inställningar. Brydde mig inte så mycket om det då jag tittade på all film via den bärbara.. som nu är såld. Formatering blir verkligen sista alternativet, Ska bara investera i en ny brännare vid löning *suck* |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I stället för att formatera om hårddisken, gör som jag har gjort. Köp en ny hårddisk och använd den gamla som en extra hårddisk. Du får ju då en backup, och sedan kan du ju bara kopiera in programfilerna i din nya C: drive. Jag antar att du en då måste kopiera din hårddisk, så på detta sätt kommer du smidigare undan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Innan du börjar gnälla så tycker jag att du skall installera SP2 och se om det hjälper.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|