FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är i uppstart av en butikverksamhet med inriktning kläder/underkläder.
Jag tänkte kolla med er om ni har några tips gällande lokalval. Jag har två möjligheter gällande vart butiken skall ligga. Antagligen i Stockholm eller i Södertälje, utanför Stockholm. Södertälje: + Billigare hyra + Bor i Södertälje, närmare och lokalkännedom - Lägre antal besökare? Stockholm: + Mer besökare? - Längre avstånd till jobbet - Högre hyra Har någon erfarenheter av att hyra (köpa?) butikslokal i Stockholm respektive Södertälje? Lönsamhet? Tips? Antal besökare betyder nödvändigtvis inte högre omsättning men det kan ju även innebära bättre reklam och fler möjligheter. All tips och kommentarer uppskattas oehört! Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror ju på lite var lokalen ligger. En lokal på drottninggatan bör ju vara riktigt bra för affärerna.
Det hela beror på i vilket område, men Södertälje är inget ställe jag skulle åka till för att handla.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste säga att om det ska vara en vanlig klädaffär/butik så kommer det inte gå så bra om det ligger i södertälje.
Har du möjlighet till att ha butiken inne i Stockholm så kör direkt på det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Södertäljebor åker till Stockholm för att handla ibland. Stockholmare åker inte till Södertälje för att handla. Så du får ett betydligt större kundunderlag om du öppnar butik i Stockholm. Men avgörande är så klart vart i Stockholm du tänkte öppna butiken i så fall.
En annan sak är väl den att Stockholmare och Södertäljebor klär sig ganska olika. Är det en mainstream-butik du tänker köra igång så spelar det nog ingen roll vart du finns. Men har dina kläder någon speciell inriktning så kan det floppa i Stockholm, men gå hem i Södertälje (eller tvärt om). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du och de du känner som bor i Södertälje brukar åka till Stockholm när ni är på humör för att handla kläder så tänker säkert fler likadant. Då bör alltså butiken ligga i Stockholm.
Men om man utvecklar det och ser till vart alla som kommer utifrån för att handla kläder i Stockholm handlar så kan man kanske begränsa området en hel del. Kommer din butik att ligga i det här området så är det ett solklart val men om det ligger en bra bit utanför, ja då blir den kanske ändå bara hittad lokalt av de som bor i närområdet och då kan den lika gärna ligga i Södertälje igen som kanske till och med har lägre hyra. Svår fråga faktiskt, tror det finns en hel del faktorer som kan avgöra. Detta kanske var till liten hjälp iaf. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|