Enligt fsdata's hemsida (
http://www.fsdata.se/server/colocation.php) så kan man sätta in en server hos de för 295:- / månad och för det få 10Mbit med "Garanterad > (MER ÄN) 80GB trafikmängd".
Det står dessutom litet längre ned:
Citat:
Vi mäter inte trafikförbrukning och det tillkommer inga extra debiteringar baserat på antal besökare, nedladdningar eller liknande. Varje server eller grupp av servrar har dels en garanterad minsta bandbredd som garanterar beställd trafikmängd. Varje server sitter på en kraftfullare förbindelse (minst 10 Mbit/s) tillsammans med andra servrar. Om inte alla använder all kapacitet samtidigt (vilket i praktiken aldrig inträffar) erhåller enskilda servrar högre kapacitet, upp mot hela förbindelsens totala kapacitet.
|
Vad menar de med att de mäter inte? Jag har försökt maila med ej fått svar.
Så om jag kommer upp i 80GB så stryper de min lina till nästa månad påbörjas? Eller får jag då dela med andra servrar som kommit upp i 80GB? Eller delar jag 10Mbit med alla servrar
hela tiden?
Vore tacksam om nån som haft deras co-lo tjänst eller vet mer kunde förtydliga detta och/eller berätta om sina erfarenheter.
Edit: PS. Det är nåt GROVT FEL i översättaren för BB-koden som handhar länkar på detta forum ([url]).