FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har vi snart varit i gång ett år och känner oss hemmablinda.
Vad är bra och vad är dåligt? Vad kan vi förbättra? http://www.lyckasmedmat.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser bra ut, gillar färgerna!
Ser ut att vara seriös och pålitlig. Bra jobbat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker sidan ser bra ut, det är bara några saker jag stör mig lite på:
1. Knapparna smälter inte riktigt in i resten utav designen. De sticker ut lite för mycket, samtidigt vill man ju inte gömma viktiga funktioner som t.ex. "Lägg i varukorgen". 2. Det är lite för många alternativ i menyn till höger, försöka att inte få fler än 8-10 st listposter i rad, utan kategorisera då gärna upp dem i flera tydliga huvudkategorier, t.ex. "köksredskap", "fritid" och så vidare. Prova även att separera olika listposter lite tydligare, med till exempel en bakgrund, eller lite whitespace för att underlätta navigeringen ytterligare. 3. Produktsidorna också känns lite trånga, lite mer whitespace där med kan nog göra susen. 4. Detta är en petitess, men bilderna i sid-foten är väldigt "pixliga", det ser ut som om de är nedskalade i M$ Paint. Men som sagt så tycker jag att ni har lyckats väldigt bra, att modifiera en osCommerce shop är inte det enklaste (jag gissar att det är det ni kör, med tanke på url formatet och sidan struktur). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ser bra ut!
Ett par saker bara: 1. Om frakten är 49 kr, visa den informationen klart och tydligt på all sidor...t.ex. till höger under "Din varukorg är tom Så här handlar du". 2. Dina "thumbnails" på produkt sidorna är lite onödigt stora i filstorlek. Du kan lätt dra ner dom till 50% av vad dom är nu. Jag tog in en av dina bilder i Photoshop och drog ner den till ungefär halva storleken...du kan knappt se nån skillnad... ![]() 3. Och som i så många andra "shopping carts", registrera konto ska vara frivilligt. Inte obligatoriskt. Har ingen statestik, men ett antal % kunder förvinner om man har det. Annars ser sidan mycket bra ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
1. Knapparna står på att göra listan, men får lägga lite prio på det. 2. Ja det är många alternativ, men har tyvärr inte hittat något sökmotorvänligt sätt för underkategorier ännu. 3. Ska titta om jag hittar en lösning på det. Håller med här. 4. Det hamnar på att göra listan. Det är som du skrev en Oscommerce shop, tyvärr är de ganska svåra att få till layoutmässigt. Citat:
1. Hamnar på att göra listan. 2. Ska titta på det 3. Finns en del nackdelar, till exempel att alla betalsätt inte fungerar som de ska då. Till oscommerce. Men det finns på att göra listan, när vi hittat någon bra lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||