FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Edit: Kanske borde flytta till domäntråden. Det blev inte så off-topic trots allt. :unsure:
Det finns WN, det finns SEO-forum och diverse. Men är det någon som känner till ett svenskt forum som genomgående fokuserar på domäner? Min dolda avsikt är att hitta ett forum eller sida där jag skulle kunna annonsera ut domäner som bara är en 3-4 månader gamla. Något som tyvärr inte går ihop med reglerna här på WN. Tänker inte nämna några namn på auktionssidor, men jag har rätt dålig erfarenhet av många av dem. De fungerar bra för själv budgivandet, men inte för att hitta köpare. Jag har varit med om att man har lagt upp domäner och webbsidor; det går en vecka, 0 bud, inget intresse. Sedan skriver man ut sitt säljintresse på något populärt forum, poff, så är buden uppe i xx.xxx på några timmar. Tillbaks till ursprunget. Det vore för övrigt intressant att hitta svenskt forum helt tillägnat handel med domäner. Och inte bara ett där människor spammade försäljningar, utan snarare ett där folk diskuterade händelser i domänvärlden etc. Kanske med kopplingar till SEO och marknadsföring. Amerikanska forum finns, men det känns långt bort med tanke på vår specifika .se/.nu-marknad etc. Mycket som händer här i Sverige är väldigt oangeläget på internationella forum. T ex IDN, köp-sälj av .se, vad som fungerar i domänväg på svenskar etc. Någon som har några schyssta tips att ge på bra forum eller köp- och säljplatser? Sökte lite på trådar, och hittade ett tips om Blocket. Låter spännande, någon som har provat att lägga ut domäner där? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|