FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har gått och funderat på en sak rätt länge nu.
Dessutom passar frågan sig rätt bra eftersom jag funderar på att lansera, eller sälja, en sajt och har två domännamn. storbildstv.se och storbilds-tv.se (som jag nyligen införskaffade för att besökare inte ska komma fel) Problemet här är att jag kommer behöva göra en redirect åt något håll. Antingen från den utan bindestreck till den med, eller tvärtom. I fallet med storbildstv är det nog rätt att sätta "huvuddomänen" som storbildstv eftersom ordet skrivs ihop. Men vad tror ni domänexperter om domäner som egentligen ska särskrivas? Kommer inte på ett bra exempel på rak arm, så tar ett grymt dåligt exempel, men ni får låtsas som att det är en attraktiv domän. www.svarta-skor.se Säg att man byggde en stor portal kring ett väldigt stort och känt koncept, "svarta skor". Ur SEO-syfte känns det som att svarta-skor.se vore överlägsen svartaskor.se, eftersom den första innehåller ett mellanrum, precis vad besökaren söker efter. Men efter att ha pratat med lite folk verkar det som att bindestreck kan vara ganska dåliga. Inte minst för att besökare som tycker om sidan ofta tenderar att glömma bort det, och hamnar på konkurrentens svartaskor.se istället. Går en bindestreckdomän för SEO före en bra typein-domän? (även om bäst vore att ha bägge). Jag tycker det. Sålänge man inte ska sälja, då låter den andra mer värdefull, paradoxalt nog. Edit: Fixade grammatikfel. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|