FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Jag håller på att kolla lite efter smidiga sätt att få våra medlemmar/besökare att sponsra vår idrottsförening, en tanke var SMS, men det verkar finnas en djungel av olika leverantörer för denna typ av tjänster. Vill gärna slippa fasta kostnader, så en ”provisions” tjänst är mest intressant, vill ju inte binda upp sig för en tjänst som man inte vet slår igenom. Kanske även kunde titta på lösningar för att ta in medlemsavgifter etc. via SMS. Någon som har lite tips/erfarenheter? //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
utan fasta avgifter, eller med mindre sådana: wobtel.se, mosms.com, telefix.se, mypay.se
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
mosms.com är väldigt lätta att komma igång med, och har inga fasta avgifter eller bindningstider.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Som fabian säger: mosms är lätta och smidiga utan fasta avgifter eller bindningstider.
Dock så kanske det inte är en jättebra idé med sponsring via SMS (jämför med andra sätt), man får fortfarande ut väldigt lite av den summan som SMS:as in, mycket försvinner till operatörerna på vägen. Om utvecklingen är på väg bort från det eller om det är "fast" som det är idag för en överskådlig framtid vet jag inte. Kanske Tobbe har lite mer insikt i det...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är också sugen på liknande tjänst. Fast ta betalt för spelare till online-cuper som vi anordnar. Detta p.g.a. att alla online-gamers inte har visa-kort så de kan använda sig utav paypal m.m. Men alla har ju en mobiltelefon.
Vi anordnar cuper som riktar sig emot tusentals lirare ute i Europa, så betallösningen måste finnas från Ryssland ner till spanien. Eller det kanske finns någon som har en annan idé? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Cellsynt finns i flera länder.
Mblox.com är stora som bara den. |
|||