FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hejsan,
vet inte om denna tråd tillhör klient-sidan eller server-sidan men jag gör ett försök här. saken är den att jag har nu utvecklat ett livescript i JS kombinerat med PHP. jag har en tabell med uid, message och showed. uid innehåller användarens id, message innehåller meddelandet och showed visar ifall meddelandet har visats eller ej. jag vet inte om detta är det bästa och smidigaste sättet att lösa live-meddelanden med. jag har dock stött på problem. om jag skickar ett live meddelanden och är inloggad med flera konton samtidigt så visas livemeddelandet bara på en enda webbläsare. efter att meddelandet visats är showed true i databasen, därefter visas inte meddelandet mer. meddelandet visas alltså bara en enda gång. till saken, meddelandet visas alltså bara i en enda webbläsare och detta för att jag sätter showed till true. anledningen, som jag tror, till varför meddelandet inte visas i de andra webbläsarna är att alla live meddelanden lagras i en JS variabel, array, som uppdateras från databasen efter att den visat det sista värdet i arrayen. i och med att showed är satt till true visas inte meddelandet i de andra webbläsarna. hur kan jag lösa detta? jag vet inte om jag är helt ute och cyklar när jag skapat mitt live meddelande funktion, ifall jag är det kanske någon kan vägleda mig? tror säkert att någon av er här på wn lyckats skapa en live funktion utan problem, skulle uppskatta det väldigt mycket ifall någon kunde vägleda mig. /tacksam för vägledning |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|