FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Skall köpa in en ny server som skall vara en dedikerad burk enbart för MySQL. Har plockat ihop följande efter massvis med timmar.
http://www.bensinpriser.nu/temp/dellburk.pdf Skulle nu vilja ha synpunkter på detta. Valde att köra på Xeon 3000 plattformen då jag inte ser riktigt vinsten med 2st Dualcore Xeons. Kollar man på cpu-användning på MySQL på nuvarande server så är ju denna inte speciellt hög. Just nu kör jag WWW/MySQL på samma burk på en vanlig PC med AMD 3000+, 1gb RAM och budget Promisekort, Raid 1. Och läsning fungerar fint på denna burk men när besökarna hamnar över 400-500 strecket samtidigt på sidan så blir det flaskhalsar och ibland timeouts när jag försöker skriva till MySQL vilket gör att man får t.ex. skicka in inlägget igen. Så det jag tänkte var med denna Dellburk var att låta den helt enkelt stå för MySQL och låta den gamla burken enbart stå för WWW. Samtidigt tänkte jag att jag skulle trycka in ytterligare 1gb RAM i WWW burken. Men det jag undrar som sagt är om den Dell-burken kommer fungera bra för MySQL och ifall det kommer att flyta på bra? Jag kommer ju som sagt att köra Raid1 vilket försämrar skrivprestandan. Men detta bör väl vägas upp av raidkontrollern med 256mb cache? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|