FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan. Jag har suttit och klurat ut en ide som jag tror att TV eventuellt skulle
vara intresserade av. Det är något som inte kräver mycket pengar ifrån deras sida men som garanterat kommer leda till mycket pengar för dem. I allting ni skriver så får ni utgå ifrån att det är en jävla bra ide som dom troligen vill nappa på ![]() Min fråga är, vad gör jag nu? Om jag tar kontakt med en tv-kanal och berättar om min ide, och dom säger "nej tack" så vill jag inte om 3 veckor se min ide på TV iaf. Men samtidigt så förstår jag det måste vara svårt att, utan någon direkt ekonomi, ta "patent" på en ide? Sekretessavtal elelr dylikt? Sen undrar jag också, vem ska jag vända mig till? Finns det någon bra "titel" på den typ av chef man ska vända sig till? Ofta när man kollar på olika program så kan ju producenterna vara helt vanliga privatpersoner. Ska jag kanske snarare vända mig till någon person med lite stålar och som eventuellt har kontaktar inom tv-branchen? Jag har inte en fetaning om hur jag ska göra. => Det enda jag har en bra ide som jag vill tjäna pengar på. Och angående själva pengabiten.. Om vi säger att jag hittar en tv-kanal som nappar. Vad säger jag då? "öööh,,ok! ni får köpa iden för X kronor!!" eller ska jag säga "Jag vill ha 5% av alla era intäkter under ett år! FATTAR NI?". Snälla hjälp mig ![]() Tack på förhand. MVH, Robert Liljedahl |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|