Kom ihåg mig?

byggblocket vs blocket

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-12, 18:45 #1
Robust Robust är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
Robust Robust är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
:angry: Hej!

Tänkte bara berätta om att jag öppnat en sajt som heter www.byggblocket.se, den intriktar sig på hantverkstjänster, nu har B-locket, eller www.blocket.se hört av sig, de kräver att jag byter namn på mitt varumärke ...vilket jag gjort...givetvis inte för att de vill de utan för att JAG känner för det.., samt att de skall övertaga mitt domännamn gratis, de hotar dessutom med stämning, de försöker skrämma de små som kommer med nya ideer till tystnad.

jag har kollat med NIC.se och de tyckte inte att jag skulle skriva över namnet till dem utan att det gått genom skiljenämden. JAg förstår inte hur www.byggblocket.se, kan vara förväxlingsbart med www.blocket.se, dessutom tillhanda håller jag annonser som är föbjudna på blocket.

Blocket hävdar att de äger alla namn som innehåller Blocket och som håller på med annonsering....kul.

tex, motorblocket, dragblocket, AT-bolcket, skrivblocket, ritblocket, pappersblocket....ja och byggblocket...alla de namnen är ju förväxlingsbara med blocket som varunamn och dessutom domännamn.

De vill dessutom att jag skall ange att jag inte har något med Blocket att göra....men som någon sa...du har ju aldrig angivit att du HAR med Blocket att göra. Det har aldrig funnits en anntydan till att vi ägs av Blocket.

Hur som helst har jag tagit beslutet att köra vidare under www.kvickt.se men det är intressant hur man går på med advokater mot uppstickare.
Robust är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017