Kom ihåg mig?

Menu Builder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-21, 23:54 #1
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Mycket flitig postare
Leons avatar

Jag har skapat en drop down meny med ett program.
Funkar jättemega enkelt. Den skapar alla filer som behövs osv.

Sen får man lite kod som ska klistras in på sidan där man vill att den ska vara.

Kod:
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><tr><td><script language="javascript" src="sfengarrays.js"></script>
<script language="javascript">
var HOPBn=false;uagent = window.navigator.userAgent.toLowerCase();HOPBn=(uagent.indexOf('opera') != -1)?true:false;
if(document.all){if(HOPBn==true){	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengopera.js\"></scr"+"ipt>");document.write('<div id="enghmplcmenu1" style="position:relative;width:485px;height:22px;background:#000000;padding:0px;overflow:hidden;border-width:0px;"></div>');}
else{	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengie.js\"></scr"+"ipt>");document.write('<div id="enghmplcmenu1" style="position:relative;width:485px;height:22px;background:#000000;padding:0px;overflow:hidden;border-width:0px;"></div>');}}
else{if(document.layers){	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengns4.js\"></scr"+"ipt>");document.writeln('<table><tr><td width=485>');document.writeln('<ilayer id="enghmplcmenu1" width=485 height=0 bgcolor="#808080"></ilayer>');document.writeln('</td></tr></table>');}
else{	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengns.js\"></scr"+"ipt>");}}
</script></td></tr></table>
Men felet med denna koden är att alla filerna som skapades måste ligga i
samma mapp som sidan, dvs roten i mitt fall.

Hur ska jag enkelt kunna göra för att ha filerna i en undermapp ?
(Då jag ska ha 2 st. En svensk och en engelsk)
Och sammtidigt kunna använda koden jag får varje gång jag uppdaterar menyn.

Till ex i denna mapp
/undermapp/eng/
/undermapp/swe/
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-22, 00:50 #2
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by Leon@May 21 2006, 23:54
Jag har skapat en drop down meny med ett program.
Funkar jättemega enkelt. Den skapar alla filer som behövs osv.

Sen får man lite kod som ska klistras in på sidan där man vill att den ska vara.

Kod:
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><tr><td><script language="javascript" src="sfengarrays.js"></script>
<script language="javascript">
var HOPBn=false;uagent = window.navigator.userAgent.toLowerCase();HOPBn=(uagent.indexOf('opera') != -1)?true:false;
if(document.all){if(HOPBn==true){	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengopera.js\"></scr"+"ipt>");document.write('<div id="enghmplcmenu1" style="position:relative;width:485px;height:22px;background:#000000;padding:0px;overflow:hidden;border-width:0px;"></div>');}
else{	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengie.js\"></scr"+"ipt>");document.write('<div id="enghmplcmenu1" style="position:relative;width:485px;height:22px;background:#000000;padding:0px;overflow:hidden;border-width:0px;"></div>');}}
else{if(document.layers){	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengns4.js\"></scr"+"ipt>");document.writeln('<table><tr><td width=485>');document.writeln('<ilayer id="enghmplcmenu1" width=485 height=0 bgcolor="#808080"></ilayer>');document.writeln('</td></tr></table>');}
else{	document.write("<scr"+"ipt language=\"javascript\" sr"+"c=\"sfmenuengns.js\"></scr"+"ipt>");}}
</script></td></tr></table>
Men felet med denna koden är att alla filerna som skapades måste ligga i
samma mapp som sidan, dvs roten i mitt fall.

Hur ska jag enkelt kunna göra för att ha filerna i en undermapp ?
(Då jag ska ha 2 st. En svensk och en engelsk)
Och sammtidigt kunna använda koden jag får varje gång jag uppdaterar menyn.

Till ex i denna mapp
/undermapp/eng/
/undermapp/swe/
Där du har src=" i koden så lägger du till: ../

Du verkar ha sr"+"c=\" också.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-22, 01:08 #3
Leons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Leons avatar

Och hur är det med:

sr"+"c=\"

?
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017