FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tittade på ett inslag i rapport som handlade om att fler och fler fick den så kallade sjukhussjukan. Alltså bakteriesmitta som antibiotika inte biter på. Sedan så filmade dom inne i ett sjukhus där korridorer hade fläckigt golv och stora dammtussar som lagrats under diverse bord m.m. Sedan filmade de inne på en toalett där det hade runnit någon sörja bakom handfatet ner på golvet. En sjuksköterska sade att det varit så i flera månader.
Allt mynnar ut i att det ska sparas så mycket som möjligt och man betalar de billigaste städbolagen för att hålla rent. Jag vet precis vad ett sådant städbolag kan gå för. På jobbet hyrde vi in städning en gång i veckan och det värsta jag sett var en 5 minuters runda där någon kvinna duttade lite med en dammvippa och så var det klart. De säger att de städar bara fria ytor. Visst en kvadratmeter fri yta blir en duttpunkt i mitten. Allt ska besparas och kvaliteén blir bara sämre och sämre även om man köper lite dyrare. Man får vad man betalar för säger man. Frågan är om man handlar i affären och man får vad man betalar för, ska man gå så långt att man ibland blir förgiftad av maten? Jag tror att fler och fler smusslar in dålig kvalité och det ägnas säkert en hel del intern forskning på vilka substanser som kan blandas in så att den säljs ännu bättre. Varför funkar det? Kan vi inte välja bort frukt och grönsaker som är stora, färggranna, inte ett märke på och som doftar för mycket? Vi kan inte avgöra vilka varor som är friska och vilka som är manipulerade. Allt detta blir värre och värre i samma takt som vi blir fler och fler. Själv skulle jag vilja använda styrmedel för att begränsa max antal barn i en familj. 2 är ok men 3 är för många i alla fall så länge vi är för många. Vad tycker du? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|