FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
I samband med att vi ombildade vårt företag till AB var vi tvungna att ansöka om nytt kundnummer hos Euroline. Tidigare har de haft kontinuerlig utbetalning, men de har nu infört 30 dagars fördröjning på alla utbetalningar. Trots att vår butik är densamma och att vi har en rätt så respektabel omsättning är de benhårda - ALLA nya konton ska ha 30 dagars fördröjning.
För oss och många andra också antar jag är det helt oacceptabelt. Vi måste därför byta leverantör. Vilka andra inlösenbolag rekommenderar ni? Vi funderar på att välja Babs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Använder BSBS och det har fungerat bra. Naturligt för oss var då att använda Wallit som betalväxel (PSP) för alla kortbetalningar då BABS inlösenavgifter ingår i Wallits avgifter. Det verkade då (för 1 år sedan) vara det mest ekonomiskta alternativet. Samarbetet med Wallit har inte varit problemfritt men de har varit tillmötesgående att rätta till det. /Robert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Min rekommendation är NORDEA. Men förmodligen är detta något vi kommer se hos alla inlösare framöver.
Anledningen till att jag rekommenderar NORDEA är att de tar en fast avgift för Europeiska bankkort medan de andra inlösare endast tar fast avgift på Svenska kort. Edit: Felstavning |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Som jag ser det skjuter kortföretagen sig själva i foten nåt alldeles fruktansvärt med detta, eftersom en av de absolut största fördelarna med kortbetalningar genetemot andra betalösningar är att pengarna kommer väldigt fort. Generellt tycker jag att kortföretagen försvarar sin dominerande position väldigt dåligt faktiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||