FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om det är någon här som har webbhotell hos http://www.Levonline.com (vars kontonummer börjar med a00-03, b00-03 eller c00-03) så kan ni passa på att kvittera ut er abonnemangsförlängning (1 månad per abonnemang) i och med att de nu/idag överskridit sin nertid för att klara den garanterade 99% tillgängligheten.
Nuvarande problem (kl 23:13) enligt deras driftsinfo: "2005-12-14 kl uppdatering 21.45, Störningar i webbtjänster, kontoserier a00-03, b00-03 & c00-03" starade strax före 16:00 och dessa konton hos Levonline har varit helt oåtkoliga sedan dess. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jepp, jag pratade med supporten vid 5-tiden, då sa man att de jagade sin hårdvaruleverantör, fick man tag på dem skulle det åtgärdas snabbt, annars skulle det nog inte vara klart förrän i morgon bitti...
"En av våra filservrar har en trasig hårddisk och det påverkar webb och mailtjänster för konton i serierna a00-03, b00-03 och c00-03. Återkopiering av data från backuper pågår och beräknas vara klart under kvällen." Jojo: http://www.levonline.com/webhotell/teknik.htm Överlag så har mailen fungerat väldigt dåligt under hela hösten, annars tycker jag att vi får utmärkt service hos levonline. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Med andra ord ljuger dom och snackar skit? Om man kollar länken så står det ju mer eller mindre att dom ska ha ett cluster och redundans av allt.
Så då ska knappast en liten disk få ner allt, säger mer att dom inte ens har vettigt och riktigt raid system. Få tag i hårdvaruleverantör? Om dom har riktigt service avtal lär dom inte ha några problem att få bytt hårdvara. Alla stora leverantörer som HP & DELL etc erbjuder service 24/7 med 2-4 timmar inställelse. Sedan hur många tar ut garantin ens tro? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu åberopat tillgänglighetsgarantin samt ifrågasatt informationen.
De har dock ändrat information på hemsidan nu till "Under perioden 00.00 - 06.15 var hemsidor tillgängliga endast "read only" och e-post köades upp för leverens ca kl 06. Problemen berodde på en felaktig filservrar som skrev sönder ett antal hårddiskar och det påverkade webb och mailtjänster för konton i serierna a00-03, b00-03 och c00-03." Här är dock tidsangivelsen helt fel då det borde stått "Under perioden 16.00 - 06.15". Det som däremot är bra är det ärliga svar jag fick när jag pratade med dem igår att det kanske inte skulle vara klart förrän på morgonen, det värsta som finns är när man får glädjebesked som inte kan hållas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Låter märkligt att man inte får tag på sin leverantör, våra leverantörer står och stampar vid dörren inom fyra timmar (och de gör verkligen detta) när något krånglar.... (Dell och HP)
Dessutom, hur kan ett redundant system haverera på detta sätt? Hmmm... Nåja, ingen är ofelbar... Usch vad gnällig jag är - redundansen är givetvis inte starkare/bättre än den svagaste länken... En filserver som tillåts förstöra en flock med diskar låter obra. Vem levererade den årdvaran? Vore mycket intressant att få veta så man kan hålla sina fingrar borta från den produkten....
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag ju inte om det är så i den delade miljön, men de dedikerade servrar de erbjuder är HP Proliant 140.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
HP Proliant 140? Tja, allt beror ju på vad man har för behov... Visst kan man väl välja andra alternativ? Nå, det fina ä att de verkar uppe igen...
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så här skriver Levonline i ett mail flr att förklara vad som hänt:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Disk 1 i A går sönder, och X hoppar i och tar dennes plats. Disk 1 i B går sönder och Y hoppar och tar dennes plats. 2 diskar trasiga, och vi har fortfarande båda spegelhalvor hela. Disk 2 i A går sönder. 3 diskar trasiga och vi har bara en spegelhalva (B) hel. Det som kan hända är att återstående 3 diskar i A går sönder (sammanlagt 6 diskar), och vi har fortfarande maskin uppe. Eller så kan det hända att en disk i B går sönder (sammanlagt 4 diskar) och maskinen är nere. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|