FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På frågorna "Vilken nätentreprenör tror du mest på inför 2006?" och "Vem blir nästa Niklas Zennström?", så svarade du QU-Thomas?
Thomas är grym på det han gör, men kom igen nu. Rätt knepigt att komma på vem som förtjänar en röst dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kan inte komma på någon just nu, tycker inte det har funnits någon extra utmärkande det här året. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Japp nu fixar vi den här om röstningen.
Rädda Thomas! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Vem är Sveriges hetaste internetentreprenör? Vilka företagare och affärsidéer blir nästa nätsuccé? Jag kan inte sätta fingret på någon förutom förra årets vinnare som under 2005 verkligen gjort nåt "hett". Jag själv har ju några kandidater på vad jag kallar entreprenör, men det beror mestadels på att jag känner till vinsten i förhållande till den publika omsättningen ställt mot arbetsbördan. En egenskap som just nu är viktig för mina kandidater är att man lyckas att inte dras med i "Internet Boooom - 2nd Edition" Företagare med icke unika ide'er spenderar riskkapital runt sig precis som det vore vinst från en existerande moderverksamhet! Ovanstående har 2005 gjort "omsättning" till det man ser som ett mätverktyg och det är det som man stolt skanderar på träffar. Men vad säger omsättningen, nada! Att omsätta 100 miljoner och ha en vinst på 0.2 miljoner*är ju i mina ögon bara pinsamt, bättre är ju en omsättning på 0.21 miljoner och en vinst på 0.2*. Då är man entreprenör i mina ögon för arbetsbördan och risken är stora faktorer för mej när jag väljer mina förebilder. Årets WN'are kanske vi skulle rösta om! Det finns många här som äntligen fått skörda frukterna av ett långt hårt arbete när branschen var tung! * Förutsatt att det är inköp, löner och driftkostnader som avses. Stategiska investeringar är ju nåt annat.
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det du ser på årsredovisningen är inte hela sanningen. Jag vet t.ex. ett företag som för 2 år sen gjorde rekordvinst (för just dem då), i december månad så spenderade de nästan hela vinsten på reklam & andra saker för att slippa skatta. Därmed så var deras vinst på årsredovisningen inte så stor. Med egentligen var det betydligt större än man trott. Årsredovisningen för bolag är en missvisande faktor då det gäller lönsamhet (finns dock vissa undantag som t.ex. börsnoterade bolag). Mvh Er revisor |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det vore kul att utse årets internetentreprenör.
Vi kanske skall starta en nomineringstråd? Där man nominerar sig själv med lite uppgifter: * Omsättning årets start/slut * Vinst årets början/ årtesslut * Affärs ide' * Anställda årets början/slut //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tycker inga ekonomiska nyckeltal i världen säger något om en persons entreprenörskapsförmåga.
Årets företag/person skulle jag utse till Sam Nurmi och Loopia. De har verkligen bedrivit en helt otrolig media- och reklampanj i år. Hatten av! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Då skulle jag nog klassa ägarna bakom TD som it-entrepenörer, hur många i sverige kan lura folk att deras företag är värt 2.5 MILJARDER? hur många loopia är inte det... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Skickade även jag en röst på Sam. Loopias marknadsföring är klockren, eftersom den dyker upp samt diskuteras på de flesta forum och oftast av avundsjuka konkurrenter, vilket torde innebära att de är framgångsrika inom sitt område. Tror inte det finns någon som kan kommentera detta eftersom de växer snabbare än sina konkurrenter i samma bransch. Utan det är bara hatten av för Sam och hans marknadsavdelning. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|