FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har co-location i Norrköping idag hos Crystone, men eftersom jag nu bor i Eskilstuna vore det skönt att ha servern närmare vid eventuella problem.
Problemet är var jag ska ha den? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Quicknet i Västerås har sådant (supercentralt i Västerås), sen kanske Loopia har detsamma (ligger i teknikbyn i centrala Västerås)?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej, vi (Loopia) erbjuder inte co-location.
Quicknet & Office är de som, mig veterligen, har co-lo i Västerås. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
tack för svaren. jag ska kolla på de förslag jag fått.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har flera kunder som tidigare har haft dem och inte varit speciellt nöjda med servicen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vilka krav har du på support? Behöver du 24/7 så är det inget alternativ i Västerås som erbjuder det vad jag vet. Ring Quicknet och prata med dem, Office är inget alternativ jag kan rekommendera.
Om du vill ha en hel serverhall så vet jag var det finns lediga sådana i Västerås med släcksystem, kyla och dieselbackup. ![]() EDIT: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Nån hel serverhall är det inte frågan om
![]() Jag har en 2U server jag behöver plats för bara, inget märkvärdigt. Snackade med Quicknet och fick ett pris. Verkar väl ok, men det är inget alternativ ändå. Det är 3 gånger så dyrt som det jag har i Norrköping idag, och anledningen till att jag vill flytta från nkpg är att komma närmare Eskilstuna där jag bor. Etuna - nkpg = 11 mil, etuna - västerås = 4.5 mil. Nja, tredubbla priset för att komma 6.5 mil närmare hem är inte helt motiverbart för mig. Kan dock tänka mig betala det om jag hittar nått bra i Eskilstuna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|