FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Valde i förrgår att betala min faktura med kort till 3 via deras hemsida. Första försöket gavs ett fel av deras kortprovider, de två kommande gångerna hände ingenting. Efter kortuppgifterna var ifyllda skickades ja bara tillbaka till deras startsidan.
Inspekterar jag mina transaktionerna på mitt bankkonto så har 3 reserverat fakturabeloppet två gånger. När ja kontaktar 3 så påstår de att de inte har fått några pengar och att ja borde kolla om beloppet endast reserverats på mitt konto. Nu till frågan. Vad är iden med kortbetalning om ordern/fakturan man betalar inte går igenom direkt? Är tanken att 3 ska dra pengarna när de känner för de, eller vad är iden med reservationen? Borde inte 3 se att dom har reserverat pengarna och att dom är "på G"? Tycker hela upplägget är lite konstigt. Nått är uppenbarligen trasigt på deras sida då heller inget meddelande gav efter avklarad betalning. Dom frågar sedan mig om beloppet är reserverat. Vad är tanken att ja ska göra med ett reserverat beloppet och varför drar dom inte pengarna direkt? Anledningen till att jag tar upp de här och inte bara väntar ett par dagar är för att fakturan förföll i går. Inte hela världen, men tycker en påminnelseavgift är onödig när felet är deras. Deras support verkar inte heller bry sig och säger mest (efter över 10 mail fram och tillbaka) att dom inte fått några pengar. Senast redigerad av Nerix den 2015-10-28 klockan 13:26 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|