Kom ihåg mig?

Problem med tidslinjen på Facebook

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-06, 17:02 #1
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Standard Problem med tidslinjen på Facebook

Jag är ansvarig för Facebooksidan för SOL flickornas GF.

www-facebook-com/solflickorna

Inte så kommersiell kanske men vi har ändå under åren lagt ner en del tid och även pengar på den.

Mitt problem är att när man nu tittar på sidan så säger den att den skapades 21 januari 2013 vilket inte stämmer. Den skapades 2009 och jag ägnade även mycket tid under sommaren 2012 till att lägga in äldre händelser ändra från 1953 för att få en snygg historik.

Tidslinjen tar dock slut 21 janueri 2013 men tittar man i fotoalbumet så finns ju alla bilder med där sedan 2009 och även de som jag la in som historiska bilder från 1953. (Eller i alla fall från 1969 även om jag då hade lagt in bilder som hade datum från 1953.)

Och klickar man på bilderna så finns ju både text och angivet år kvar från den ursprungliga tidslinjen.

Vi fyllde 60 år under 2013 och det var inför det jubileet som jag även la in historiken. Jag märkte dock redan i början av 2013 att all historik hade försvunnit från den vanliga tidslinjen (möjligen var det runt den 21/1).

Har vid ett antal tillfällen fyllt i supportformulär om detta hos Facebook men aldrig fått någon respons.

Numer vågar jag varken lägga ner mycket tid eller pengar på Facebook för man vet inte om det jobb man gör finns kvar.

Vet någon om det hände något hos Facebook under början av 2013 som kapade tidslinjer? (Informationen verkar ju dock ändå vara kvar på något sätt.)

Vet någon någon bra kontaktadress eller något kontaktformulär man skulle kunna använda för att få respons på frågan och kanske tom någon form av korrigering?

Vi är som sagt var ingen kommersiell sida som lägger ner flera miljoner på Facebook så frågan är om det går att göra något åt det eller om man ska räkna Facebook mer som snapchat?

Senast redigerad av petlin den 2014-06-06 klockan 17:04
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-06, 17:35 #2
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar

Reg.datum: Sep 2009
Vet inte om detta är lösningen, men kanske:

1. Gå in på About, sen kollar du vid "Basic information", klickar på Edit.
2. Här kan du scrolla ner till "Founded", förmodligen står det 21 Januari 2013 där, ändra det datumet.

Vet som sagt inte om det löser problemet.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-06, 18:23 #3
Medlem

Medlem

OJ, nu dök allt upp igen.

Hur det datumet hade blivit registrerat där har jag ingen aning om (kanske blev det möjligt att ändra det just 21/1 2013?) och sedan har jag missat att testa de gånger jag har tagit tag i frågan.

Vi hade ett tag problem med statistiken som sa att vi inte kunde se den innan vi hade minst 30 som gillade fast vi redan vid den tiden hade över 500. Det löstes efter några månaders väntas via ett insänt webbformulär (utan respons dock men plöstligt fungerade den igen).

Tror att det också var i början av 2013.

Tack för hjälpen, Nu blev jag glad igen och Facebook får möjligen chansen att tjäna några extra kronor.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017