FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ibland får personer som klickar på länkar från min domän upp ett varningsmeddelande från Facebook som lyder:
Citat:
Varningen verkar framför allt dyka upp via folk som surfar på Androidmobiler och i Chrome/Windows på desktop/laptop. Någon som vet vad detta kan bero på? Sajten är vad vi vet fullständigt normal, inget konstigt innehåll och en helt vanlig Wordpressinstallation med några standardplugins. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har aldrig sett detta beteende från Facebook - är det verkligen från dem och inte webbläsaren?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har du någon sida på facebook där du länkar till webbsidan som har problemet så kan man kika hur det ser ut. Eller åtminstone så man vet vilken domän det handlar om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är ganska säker på att det är Chrome.
Prova avaktivera denna för att se om felet ligger hos dig eller om du hamnat i något filter av nå slag => "Enable phishing and malware protection" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har det med största sannolikhet att göra med att folk rapporterat webbsidan/dina inlägg till Facebook. När ett visst antal gjort detta varnas folk för sidan.
Du vet säkert själv om du "spammar" meddelanden med din länk eller inte. Om inte, så är det ett surt tecken på att dina meddelanden/webbsida inte är uppskattade bland dina vänner eller din sidas följare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Tack för all input, väldigt märkligt hela grejen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag tror att det beror på webbläsaren och inte själva länken, för detta dyker upp för mig i Chrome varje gång jag öppnar en länk via Facebook. Kör på Android, och jag har inte den blekaste aning hur jag får bort det, någon som vet möjligtvis? Senast redigerad av William den 2014-04-24 klockan 00:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Får väl vara nöjd över att vi har mycket mer trafik från Iphones och Internet Explorer, där varningarna inte verkar förekomma... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|