FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har under flera år anlitat en redovisningskonsult för vårt företags redovisning. Inga stora summor, utan runt 2 miljoner omsättning per år.
De har tidigare gjort ett okej jobb, inte perfekt men mer eller mindre okej jobb. Nu har det visat sig att de tappat bort pärmen med hela vår bokföring för förra året. De har lämnat in deklarationen och det är avklarat men nu när jag ville ha tillbaka pärmen i samband med att jag lämnar in 2013 års bokföring fick jag reda på att de inte har koll på var 2012 är. Jag vet att vi är ansvariga för själva bokföringen och om den är rätt eller fel i och med att de inte är revisorer utan bara redovisningskonsulter men frågan är, vilket ansvar är rimligt att de har när det gäller sitt arbete. De har haft alla åren på kontoret i arkivet och inte oponerat sig mot detta utan det är nu jag känner att jag vill ha tidigare år på vårt företag, inte hos dem. Om de nu tappat bort 2012, hur ska vi gå tillväga? Att de skriver ett officiellt brev att de klantat sig som jag kan använda om skatteverket vill ha en revision tycker jag är självklart, men utöver det, vad är rimligt att kräva av dem? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|