Kom ihåg mig?

Mail hamnar bland skräpposten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-19, 13:50 #1
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Standard Mail hamnar bland skräpposten

Jag har märkt att alla mail som skickas från min server till hotmail hamnar bland skräpposten. Någon som har en aning vad det beror på och hur jag kan åtgärda problemet?
CookieX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-19, 14:10 #2
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
Mailet har för dåliga poäng och räknas som spam.

Se till att avsändaradressen har ett konto, att servern du skickar från har rätt till att skicka med den domän avsändaradressen du anger genom att sätta upp ett SPF-filter i DNS-inställningarna.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-19, 14:53 #3
corneliisandberg corneliisandberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
corneliisandberg corneliisandberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
Hej Cookie!
Med mail som skickas från server utgår jag i mitt svar från att du menar t.ex. mail som skickas från webbformulär.

Det finns ett antal olika setups på att skicka mail. Men varför inte prova med "halveringsmetoden". Ta bort hälften av texten som bifogas och skicka den med ditt skript. Fungerar inte det ta bort hälften från det som återstår och håll på så tills du hittar om det är t.ex. öäå som ställer till det.
Iso8859-1 kod som är sparat i tex. utf8 fil är också en sak du kan titta på. När du tittar på ett mails header vad skriver den då ut för felmeddelanden?

Om det är två saker här på jorden som får mig som programmerare att gå oroligt till jobbet är i det ena fallet när jag vet att det skall fixas mail som skall fungera överallt. I det andra fallet är det när det skall sparas till pdf. Båda uppgifterna är sig inte alls speciellt svåra men just det att det ska lira med mailläsarklienter och pdf:er skall ha rätt marginaler. Usch och dubbel usch!

Men lycka till, lösningen på ditt problem är prova och testa sedan gör du om det tills det fungerar och du vet orsaken. Tyvärr blir det inte bättre svar än så. Men håll oss informerade om hur det går för dig om det kanske redan har löst sig!

Vänligen
Cornelii Sandberg
corneliisandberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-19, 15:14 #4
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av corneliisandberg Visa inlägg
Hej Cookie!
Med mail som skickas från server utgår jag i mitt svar från att du menar t.ex. mail som skickas från webbformulär.

Det finns ett antal olika setups på att skicka mail. Men varför inte prova med "halveringsmetoden". Ta bort hälften av texten som bifogas och skicka den med ditt skript. Fungerar inte det ta bort hälften från det som återstår och håll på så tills du hittar om det är t.ex. öäå som ställer till det.
Iso8859-1 kod som är sparat i tex. utf8 fil är också en sak du kan titta på. När du tittar på ett mails header vad skriver den då ut för felmeddelanden?

Om det är två saker här på jorden som får mig som programmerare att gå oroligt till jobbet är i det ena fallet när jag vet att det skall fixas mail som skall fungera överallt. I det andra fallet är det när det skall sparas till pdf. Båda uppgifterna är sig inte alls speciellt svåra men just det att det ska lira med mailläsarklienter och pdf:er skall ha rätt marginaler. Usch och dubbel usch!

Men lycka till, lösningen på ditt problem är prova och testa sedan gör du om det tills det fungerar och du vet orsaken. Tyvärr blir det inte bättre svar än så. Men håll oss informerade om hur det går för dig om det kanske redan har löst sig!

Vänligen
Cornelii Sandberg
Ja detta är inte lätt att få till. Det jag har märkt är att om du har flera ipnummer som du kan skicka ut från så fastnar mailen inte lika lätt. En sak du kan göra är att kolla med tex spamassasins regler vilka som regler triggar på mailen. Se även till att du ha spf records och allt annat som krävs av MS. Ms har även flera program somdu kan signa upp i för att öka möjligheterna att skicka nyhetsbrev, samt unsubscribe funktioner som dina mottagare kan använda i hotmail. Läs även allt som står på http://mail.live.com/mail/postmaster.aspx

Kom även ihåg att om du har html mail så ska samma text finnas i plain samt att du måste encoda subject raden om du har åäö eller andra tecken. Jag har suttigt ett par månader för att trimma in mitt perl script för att fungera bra och jag hittar fortfarande saker som jag måste fixa.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017