FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
viste inte riktigt om det är rätt forum men en lite riktigt irriterande fråga som jag har slagits med nu i över en timme. Tyckes att det skulle vara lätt men nej. Jag försöker ändra texten på en submit knapp. jag har en massa formulär som har skapats i en loop via jquery och ajax genom att hämta från en db och lägga in via append
$("#diven").append('<div class="rad"><div class="mellan">Ordernr:' + $(this).find("ORDERNR").text() + '</div><form id="spararad" name="spararad" action="" method="post"><input type="hidden" id="ordernr" name="ordernr" value="' + $(this).find("ORDERNR").text() + '"><input type="hidden" id="radnr" name="radnr" value="' + $(this).find("RADNR").text() + '"><input type="submit" id="submit" name="submit" value="spara"></form></div>'); och när man trycker på spara knappen så sparas formulär datan i en db via ajax $('#spararad').live("submit",function(event){ event.preventDefault(); $.ajax({ url: '/aspararad.php', type: 'POST', data: $(this).serialize(), success: function(data){ if(data="1"){ $(this).find(":submit").live('change', function (e) { form.find (':submit').val('Ta bort'); }); }else{ $(this).find(":submit").live().val('Spara'); } } }); }); Fungera jättebra men jag lyckas inte ändra på texten i knappen efter att datan har sparats. if satser går också igenom utan problem så det är själva raden $(this).find(":submit").live('change', function (e) { form.find (':submit').val('Ta bort'); }); Som jag inte får rätt på har provat alla möjliga kombinationer som $("#submit").val('Spara'); Ändra alla, inte vad jag vill. $(this).find(":submit").val('Spara'); $(this).find("#submit").val('Spara'); och .html mm men får det inte att fungera. Någon som har gjort något liknande? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|