Kom ihåg mig?

Behöver jag bokföringshjälp?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-17, 15:37 #1
Tantolunden Tantolunden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
Tantolunden Tantolunden är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2012
Standard Behöver jag bokföringshjälp?

Jag har i dagarna startat ett AB då mina intäkter gått upp över vad jag kan hantera inom ramen för min enskilda firma (samtidigt som jag är vanlig löntagare).

Följande fakta föreligger:

Jag kommer ha högst tre intäktsströmmar.
Jag kommer inte sälja något (intäkter kommer från ads som "säljs" av andra).
Jag kommer inte ha några kunder.
Jag kommer inte ha några leverantörer.
Jag kommer inte ha några anställda.
Jag kommer inte ta ut någon lön. Möjligen gör jag den där 20%-utdelningen varje år så att lite av vinsten går till mig som person.
Jag kommer inte ha några riktiga kostnader utöver hosting. Kanske köper jag en dator eller nåt, möjligen nåt annat också som går att härröra till företaget.

That's it.

Jag har sett mig omkring efter bokföringsprogram och eventuell bokföringshjälp och blir inte övertygad åt ena eller andra hållet.

- Speedledger, Fortnox, Visma, E-conomic (eller vad den heter) verkar ju OK om än långt från bra. Men de verkar ju göra det som behövs.
- Redovisnings/bokföringshjälp verkar landa på 15-20.000 / år hur man än vrider och vänder sig.

Så vad tror ni? Behöver jag gå till redovisningshjälp eller fixar man detta själv? Om så är fallet, vilket program? Helst ett där man kan ha allt på nätet, scanna in kvitton och skit och bara ha allt på ett och samma ställe och sedan kan man lägga alla kvitton i en stor pärm som man har i hyllan och aldrig tittar på.

Tacksam för tips.
Tantolunden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017