FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Nu är det som såhär att min varumärkesansökan på "jesga" i Sverige inte gick igenom för att det redan finns ett företag i tyskland redan hade registrerat "jeska" (jeska och jesga är påhitt, vill inte nämna det riktiga). Jeska har tagit patent för samma klass som jag ska använda, fastän att de inte alls siktar på min marknad eller min produkt. Jeska är representerade av ett annat bolag som jobbar med att skydda sina klienters patent. Då finns ju följande alternativ. 1. Jag kan genom OAMI ansöka om patent då de beviljar min patent, och då kommer Jeska ha 3 månader på sig att bestrida min patentansökan, men dock bara om de ser den. Men då de har ett annat bolag som sköter det här kan jag tänka mig att de kollar upp det minst 1 gång i månaden. 2. Jag kan byta varumärke helt. Men det här varumärket är perfekt för mig. Kan man kanske bestrida på att det stavas annorlunda, och att jag endast siktar på den svenska marknaden? - Det andra bolaget reggade sin patent 2009 och de har ingen verksamhet alls på nätet, vad jag kan finna. De kommer heller inte egentligen störas av min verksamhet på något sätt men då de har patent på det kommer de fortfarande vilja ha ensamrätt på varumärket förstår jag. Finns det något jag kan göra? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|