FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
FS-data hade ett erbjudande om att man fick 14 år och 9 månader gratis om man betalade för ett år. Jag nappade på erbjudandet och satte upp upp konto. Fakturan kom via mail fyra dagar efter att jag signade upp, jag missade att betala den!
Jag vet hur trist det är att som leverantör inte få betalt, men jag måste bara klaga på (och varna) FS Datas rutin i att hantera detta. Jag har inte fått några mail med påminnelser eller varningar om att fakturan inte är betald, jag upptäckte det av en slump idag när jag var inne och betalade en annan faktura från FS-data på det domännamn jag flyttade över när jag köpte webhotellspaketet. Då upptäcker jag att sajten inte ligger uppe. Inloggad på mitt konto hos FS-data hittar jag en bekräftelse på uppsägning (som jag aldrig gjort). När jag mailar kundtjänsten berättar dom att dom har skickat påminnelse via post (som jag inte fått), eftersom jag inte betalt den så har dom stängt ner sajten. Nu är det ju mitt slarv som gjort att det blivit såhär och det är ju oerhört dumt att missa en faktura. Men jag tycker ändå att det vore en rimlig åtgärd att meddela kunden via mail innan man stänger ner en aktiv sajt. Det kan ju vara så att fakturan är obetald just på grund av att man missat den. Sajten som låg där har legat många år hos Google, nu har FS-Data bytt ut hela sajten och alla indexerade sidor mot en 404-sida med reklam för sig själva. Jag har konton hos Binero, Loopia, Glesys, Space2U och ett gäng andra webhotell. Där jag kan så har jag lagt in automatiskt betalning med kort, när jag fick mitt kort utbytt och betalningen inte kunde dras så fick jag ett mail om detta och kunde uppdatera mina uppgifter. Tusen gånger bättre än att få sin sajt kapad. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|