| FAQ | 
| Kalender | 
|  2005-10-25, 16:29 | #1 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | 

Vet någon om det finns något program eller bra instruktioner om hur man deklarerar för HB? Finns det en sida eller så för dummis? Och i värsta fall vad tror ni priserna ligger på om man vill att någon annan ska göra det åt en?
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-25, 16:39 | #2 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | 

Det beror på hur stort och avancerat det är men en gissning på ca 2 - 5000:- exkl moms. Jag har använt samma ekonom i mer än tjugo år utan att ha problem med myndigheter mm. Dom har gillat vår deklaration. :-)
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-25, 17:09 | #3 | |||
| 
 | ||||
| Supermoderator | 

Skatteverket har väl bra broschyrer och exempel för deklarationen i handelsbolag. Kolla deras sida med nedladdningsbara broschyrer. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-25, 23:09 | #4 | ||
| 
 | |||
| Medlem | Citat: 
 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-26, 08:30 | #5 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | Citat: 
   | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-27, 01:36 | #6 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

skatteverkts broschyrer säger ingenting. Dom suger helt enkelt. Man kan ringa skatteupplysningen, men dom kn ibland inte ge svar, och ibland ger dom fel svar...  http://www.skatter.se/ http://www.skattebetalarna.se/ är bra. Sedan kan det vara en ide att skaffa revisor. Det funkar, och kostar inte galet mycket (om man letar lite). | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-27, 03:40 | #7 | |||
| 
 | ||||
| Supermoderator | 

Jag håller inte med.  Visst, broschyrerna har brister, men informationen om hur man fyller i deklarationen finns där om man orkar läsa det. Jag har lyckats så jag vet att det går  Deklarera och upprätta årsbokslut är dock inte samma sak, men tråden gällde väl att överföra sin redovisning till deklarationen? | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-27, 13:51 | #8 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | Citat: 
 Är det någon revisor eller så som rekommenderas? | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2005-10-27, 14:17 | #9 | ||
| 
 | |||
| Medlem | Citat: 
 När det gäller ett HB så gäller iofs samma sak, men med tillägget att bara 25% av deklarationsblanketten innehåller värden som du hämtar från din bokföring, resterande avser annat och hämtas delvis från fg års blankett, delvis från de beräkningar du gör i årets blankett och delvis från ren kunskap. | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |