Kom ihåg mig?

Feedback/kritik på företagssida och grafisk profil

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-04, 22:55 #1
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Standard Feedback/kritik på företagssida och grafisk profil

Hej,

Jag efterfrågar nu lite feedback på min företagssida.

Lite information om sidan, målgrupp och färgval:
Den tänkta målgruppen var små företagare som inte riktigt kommit igång med sin webbnärvaro och som är lite osäkra på hur det fungerar och hur det skulle gynna deras verksamhet, både utåt(hemsidor, marknadsföring) och internet(administrationssystem m.m.).
Färgerna är valda utifrån vad vi vill kommunicera med sidan. Den blåa grundfärgen symboliserar pålitlighet, stabilitet och trygghet. Vi vill vara en pålitlig och stabil partner som kan hjälpa företagarna in i på webben och locka dem att börja använda (våra) IT-tjänster. Vår andra färg, den gröna, symboliserar tillväxt och fräschhet, men även stabilitet, uthållighet och långsiktighet. Webben är någon ganska nytt för vår målgrupp och vi vill visa att man med hjälp av IT får möjligheter till effektivisering och tillväxt i verksamheten om man utnyttjar det på rätt sätt. Här kommer även växterna och bladen in. Den orangea komplementfärgen symboliserar energi, entusiasm och kreativitet.

Designen är en avvägning mellan flashiga funktioner(sliders och hover-effekter), enkelhet(enkel och tydlig navigation) samt inte för mycket störande designelement som inte bidrar till att uppfylla hemsidans huvudmål.

Jag efterfrågar främst feedback på designen, färgerna och upplägget i stort. Själva tjänsterna och erbjudandet kommer vi att ändra en del framöver så feedback specifikt om dem är inte så intressant. Det kommer dock vara samma bransch och samma målgrupp.

Tekniker som använts: PHP(med MVC-ramverket CodeIgniter), MySQL, JavaScript(jQuery med ett par plugins), HTML, CSS(3).

Länk till hemsida: http://goo.gl/2NSRo
Länk till grafisk profil: http://goo.gl/0IOwb
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017