FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej. Enkel fråga - svårt svar (antagligen).
Jag har lång erfarenhet av HTML men har gått bet på en sak. Tänk dig att du klickar på en länkad bild. Baserat på ditt val av bild (länk) så skickas du till en ny sida. På denna sida har du återigen ett par nya val. Samma sak händer. Du väljer igen och skickas vidare. Så långt, inga problem. Men nu kommer det jag behöver hjälp med: Efter hand som man klickar sig fram så skall de tidigare valen sparas i bakgrunden. Dessa val skall även ligga till grund för vilken slutgiltig sida jag tillslut kommer fram till. Inte nog med det. Valen jag har gjort längs med vägen skall antingen sparas i, säg t.ex. en textfil på servern, eller skickas i bakgrunden till en mailadress. Jag vet att det går att göra detta. Men frågan är Hur, med vilka medel och hur svårt det är? Finns det ev. färdiga script man kan omarbeta eller tutorials? Hoppas på så mycket hjälp som möjligt. Tacksam för svar. /CBGB |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En väldigt lätt lösning är att spara valen i sessioner, men då måste du ju använda php eller liknande serverside script.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Välkommen till wn!
Antingen kan du, som robincox säger, använda serverskript såsom (php, asp.net, etc) eller javascript. Mha javascript kan du kolla besökarens tidigare val genom cookies, queystringen (sida2.html?fraga1=gul) eller göra hela sidan dynamisk. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|