Kom ihåg mig?

Större undersökningsverktyg säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-06, 14:15 #1
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Standard Större undersökningsverktyg säljes

Hej!

Säljer iväg sidan www [.] impedo [.] se till högstbjudande.

Det är ett projekt som blivit stillastående mest pga att jag inte haft några resurser att marknadsföra sidan med. Har provat att köra sidan hos affiliatenätverken Frossle och Xmart utan resultat, dock mest troligen på grund av att så få ansökte till programmet (fel målgrupp på de nätverken?).

Sidan har inga betalande kunder och säljes i befintligt skick, vilket är en färdigutvecklad applikation med möjlighet att vidareutvecklas. Den är programmerad i PHP och körs tillsammans med en MySQL-databas. Jag har utvecklat sidan själv under en månads tid vid årsskiftet 09/10 och sedan dess har det i stort sett stått still. Flera företag har testkört applikationen vid lansering. Allting har fungerat och de har varit nöjda med resultatet.

Impedo är ett undersökningsverktyg där användaren kan skapa undersökningar som skickas ut till t.ex anställda eller kunder, det enda som behövs är en e-postadress till mottagaren av undersökningen. Resultatet sammanställs när undersökningen slutförs och ett slutgiltigt resultat visas för ägaren av kontot. Testa gärna själva att skapa en enkel testundersökning och skicka ut till er själva för att se hur det ser ut och fungerar.

Sidan går enkelt att programmera om till t.ex en gratistjänst där man får in intäkter på något annat sätt. För tillfället sker betalning via Payson och en faktura skapas när betalning genomförts.

Testkonto:
Användarnamn: [email protected]
Lösenord: test123

Skapa ett eget testkonto om ni inte vill bråka med andra som testkör applikationen :-)

Utropspris: 8000 kr exkl. moms

Säljer som företag eller privatperson, upp till köparen. Bud från företag sker med exkl. moms

Säljer iväg sidan för att jag vill bli av med diverse projekt för att kunna lägga alla resurser på nya projekt. Kommer att komma ut ett par till auktioner inom kort.

Frågor besvaras via PM eller i tråden.
Skatedragon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-09, 20:56 #2
Medlem

Medlem

Bump! Har en intressent än så länge, någon till? :-)
Oläst 2010-09-09, 21:13 #3
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Jag älskar idéen, men har tyvärr inte pengarna
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-10, 10:00 #4
Medlem

Medlem

Jo samma här, men har varken kunskap eller pengar nog för att marknadsföra den rätt antar jag :-)
Oläst 2010-09-12, 12:40 #5
importsprit importsprit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
Nykomling

En fråga,

varför har ingen av testkunderna gått vidare med en betald prenumeration på tjänsten?
importsprit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-12, 21:46 #6
Medlem

Medlem

De tre företag som provat Impedo har som sagt varit positivt inställda till applikationen, varför ingen av dem fortsatt med tjänsten är inget jag varit på alltför mycket och frågat om. Eftersom jag personligen erbjöd dem att prova tjänsten gratis hade jag inga direkta förhoppningar eller krav om att de skulle fortsätta efteråt utan de har väl helt enkelt inte haft något direkt behov efter testundersökningen de fick genomföra.
Oläst 2010-09-15, 17:02 #7
Medlem

Medlem

Sänker priset till 6000 exkl moms.
Oläst 2010-09-15, 17:24 #8
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Skatedragon Visa inlägg
Bump! Har en intressent än så länge, någon till? :-)
Citat:
Ursprungligen postat av Skatedragon Visa inlägg
Sänker priset till 6000 exkl moms.
Så vad hände med din intressent?
Säger inte att du ljuger men det är lite märkligt att du sänker priset om du har någon som är intresserad, kommentar?

Själv tycker jag 6000 är för mycket, så bra är den inte, dels så behöver det göras en hel del förändringsarbete för att få den att fungera bra (läs: fungera säljande) samt att en stor risk avslöjas i att ingen testkund gått vidare med att betala för tjänsten, hur mycket de än lovprisar sidan så säger det en hel del om att de faktiskt inte vill betala.
Oläst 2010-09-16, 08:50 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av importsprit Visa inlägg
Så vad hände med din intressent?
Säger inte att du ljuger men det är lite märkligt att du sänker priset om du har någon som är intresserad, kommentar?

Själv tycker jag 6000 är för mycket, så bra är den inte, dels så behöver det göras en hel del förändringsarbete för att få den att fungera bra (läs: fungera säljande) samt att en stor risk avslöjas i att ingen testkund gått vidare med att betala för tjänsten, hur mycket de än lovprisar sidan så säger det en hel del om att de faktiskt inte vill betala.
Känns lite som om du enbart försöker smutsa ner försäljningen.
I vilket fall så hörde jag inte mer från en som hörde av sig via PM, finns inte så mycket mer att säga..

Jag fortsätter att förtydliga att jag själv frågade dessa företag om de ville testköra tjänsten, utan krav på att förlänga. Två av dem skulle förlänga, det ena gjorde inte det pga att undersökningarna var anonyma (går inte att se vem som svarat vad pga just anonymitet) och den andre pga att personen på företaget som är ansvarig för den avdelningen gick in i väggen i samma veva och ersättaren har lagt allt som inte har högsta prio åt sidan för att komma in i resten.
Oläst 2010-09-16, 16:27 #10
Nykomling

Nykomling

Nu tror jag du missförstått, är inte här för att smutskasta, är här för att skaffa mig en rättvisare bild av objektet att grunda ett ev. bud på. Att ställa obekväma frågor och dra fram svagheter är en del av den processen.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017