Kom ihåg mig?

Många mailalias till samma mailbox

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-20, 11:25 #1
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Standard Många mailalias till samma mailbox

Tja. Länge har jag haft problemet med för många mailkonton. Jag har en privat adress, två för firman och en till för ett sidoprojekt. Det är för jobbigt att kolla fyra st mailboxar varje dag och gör att jag missar viktiga mail. Hur ska jag på bästa sätt koppla ihop alla adresser till ett konto?

Helst skulle jag vilja att allt skickas till min personliga gmailadress. Men när jag svarar på mailen vill jag att det ska se ut som den kommer från min företagsadress. Kan jag fixa det här på något bra sätt?
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-20, 12:00 #2
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Det går ju att lösa i Gmail genom att låta det kontot hämta mailen från alla andra mailboxar och sedan registrera de adresser som du vill använda som alternativa adresser. Då går det även att ställa in så att det vi svar svaras från samma mailadress som mailet sändes till. Eller så kan man välja vilken adress man vill använda om man skriver ett nytt mail.

Dock kan det i vissa fall vara så att mottagaren ser både grundmailadressen och den mailadress man vill använda.

Alternativet är ju då att skaffa google/apps och ha företagets viktigaste adress som grundadress så slipper man i alla fall där risken att den privata adressen syns.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-20, 16:00 #3
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Beror lite på vilken mailapplikation du kör. Thunderbird har bra stöd för att välja avsändare när du skriver så där kan du lätt hantera åtminstone upp till 5-10 konton IMAP eller POP.
Outlook är inte lika bra på att hantera utgående konton.
Är det flera olika webbaserade konton så blir det krångligare, men finns tydligen ett tillägg till T-bird som hämtar och skickar dina mail från webmail som yahoo, gmail mfl.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017