FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag står i valet och kvalet och har svårt att fatta beslut känner jag.
Jag är intresserad av en lokal med ett övertag på 800000, men jag erbjudit 500t för. Jag har för närvarande en lokal på ett betydligt sämre läge, samt ett extra lager eftersom allt inte ryms, men det skulle det göra i den nya lokalen. Den nya lokalen ligger på en välbesökt café/butiksgata där dom även har julmarknad som är väldigt populär samt det är ett turistmål på sommaren, den gamla ligger mitt i stan men i ett område man bara går om man tex bor där eller redan känner till butikerna runt om kring. Hyran skulle faktiskt bli lägre om jag tog den nya lokalen eftersom jag kan ta bort lagret, då rör det sig om ca 6200:-/mån. Men dom som har lokalen vill försöka få mer för den, det är bara jag som är intresserad för närvarande och dom är ivriga att få det klart, och har bett om helgen att fundera på om mina erbjudna 500t är ok. Men om dom vill vänta på "den rätte" köparen, vad ska jag göra?? Erbjuda mer? Jag måste ju låna oavsett, det är kanske värt 100t mer? Jag har alltid varit restriktiv när det gäller lån men man vill ju inte vara snål och skjuta sig själv i foten, jag vill växa som företag! Lagom har aldrig varit min grej. Min omsättning låg på knappt en miljon förra året, och ökar markant (hittills 100%/år), för att inte tala om vilken ökning det troligtvis skulle bli om jag låg på den bättre gatan. Hur skulle ni göra?? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|