FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
jag har i helgen satt ihop en serverburk med ett Geovision GV800 videofångstkort som är kopplad till 4st övervakningskameror. Servern kör ubuntu 9.10 och Zoneminder (opensource cctv mjukvara, byggd från svn källan) med rekommenderade apache som webserver. Allt verkar fungera som det skall förrutom att sidan inte laddas då och då, startar jag om apache då så fungerar det igen, vilket tyder på att felet inte ligger i zm daemon. Jag har inte gjort några ändringar i apache då jag känner mig rätt grön på den, senast körde jag en av mina sajter på den ett antal år sen och den gick upp och ner som ett jojo, bytte till lighttpd och gick aldrig tillbaks. Någon som vet eller har några tips vad jag kan göra? Senast redigerad av jayzee den 2010-03-22 klockan 08:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har använt Zoneminder en hel del (i testsyfte, får tyvärr använda Windows med Geovisions sw eller Sonys RSMA eftersom den har dåligt stöd för lite mer high-end övervakningskameror från Sony) men har "tyvärr" inte alls stött på något sånt problem. Inget i loggarna?
Senast redigerad av Zedrick den 2010-03-22 klockan 08:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |