FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, mitt första inlägg här.
Jag kommer skicka ut reklam med hjälp av e-post till kommunanställdas e-postadresser inom ett visst yrkesområde. Adresserna kommer jag manuellt hämta in från kommunerna genom att surfa runt på deras hemsidor. Meddelandet kommer följa Swedmas etiska regler för E-postmarknadsföring Fråga 1: Vad händer om jag av misstag råkar skicka reklam till anställda där mitt erbjudandet inte är relevant för deras yrkesroll? Vilka påföljder är det då jag riskerar att få? Som jag har fattat det så blir det troligtvis en åtsägelse från DM-nämnden. Vill det sig illa så kan jag också bli utdömd att betala en marknadsstörningsavgift? (inte då från DM-nämnden givetvis) Fråga 2: Om jag blir dömd att betala en marknadsstörningsavgift så verkar avgiften vara på minst 5000 kr och högst 5 000 000 kr, dock max 10% av min förra årsomsättning. Vad händer om två kommuner anmäler mig samtidigt? Jag antar att jag bara kan krävas på avgiften en gång eller? Lite dålig på detta. Slutligen vill jag säga att reklamen är relevant för mottagarna men jag kan ju råka skicka fel och vill därför veta vad det värsta som kan hända är. Tack för att du tog tid tid att läsa hela inlägget. Senast redigerad av MagnusJohansson den 2010-02-26 klockan 12:13 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|