FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en sida som ger mig en liten omsättning och det är dags att expandera till andra länders marknad.
Har tänkt på hur man bör gå tillväga. Vad som är praxis. T.ex. om man vill lansera det i Frankrike. Vilken metod är att föredra? Metod 1: - Samarbeta med någon som bor i landet och har koll på den franska marknaden. - Kan språket (skriva pressreleaser och vet vilka tidningar att skicka till) - Kan promota via andra sidor på franska. - Kan ta hand om ev. support. - Kan söka efter kunder. - Kan ta hand om serversidan, om man flyttar över sidan till en fransk server ? Borde man ha sidan på en fransk server? (Han får tillgång till koden och kan stjäla?) ? Var hittar man denne person? ? Hur ska samarbetet se ut? Ska han få en andel av företaget bara för att fixa detta? Hur mycket? Blir det inte olämpligt om man ska expandera till 30 länder och alla får en del av företaget, blir inget kvar till slut? ? Han får en andel av vinsten istället? Som provision men inga andelar av företaget? Metod 2: - Ber någon i Sverige översätta sidan till franska. - Support ges på engelska istället. ? Hur promotar man i det landet om man inte kan språket, och inte heller vet vilka tidningar man ska skriva till, kan ej ta kontakt med kunder i Frankrike etc ? Långtidslösning? (låter som att man förr eller senare måste ha någon i det landet som kontakt) Dessa är två metoder jag tänkt på. Finns det fler för och nackdelar med ev. metod? Andra metoder jag inte tänkt på (förutom anställa, är ej så stort att man har råd med personal och kontor)? Allmänna/specifika råd uppskattas av er som har erfarenheter av detta! Senast redigerad av fabianjakobsson den 2010-02-18 klockan 18:24 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|